هدف از تاکید بر اسطوره های غربی در تبلیغات تلویزیونی چیست؟
فرهنگ غرب از آنجا که در بازسازی هویت و باورهای ارزشی همیشه دچار مشکل بوده است سعی نموده تا از دیرباز نسبت به قهرمان پروری و قهرمان سازی در رسانه های خود به ملت خود بقبولاند که انسان غربی، انسانی برتر و قدرتمند می باشد و تنها راه نجات از گرفتاری های جهان گزینه ای است به نام انسان قهرمان غربی.
در گذشته قهرمانانی از جنس گلادیاتور و رابینسون کروزوئه و ... بر تیتر رسانه ها می نشستند و در امروز بت من، سوپرمن، اسپایدر من و ... .
اما با کمال تعجب مدتی است که در چند تبلیغ تلویزیونی شبه قهرمانانی مانند رابینسون کروزوئه و گلادیاتور (تبلیغ ایرانسل) و سوپر من (تبلیغ بانک سرمایه) جولان دهنده شده اند.


شاید در نگاه اول این موضوع مورد مهمی به نظر نیاید اما در کشور و فرهنگی که خود دارای هزاران نفر قهرمان ملی و دینی می باشد آیا استفاده از شبه قهرمانان دروغین فرهنگ غرب جفا به این فرهنگ و آب و خاک نیست؟
تأکید بر این مسئله آیا این باور را در ذهن مخاطب جای گذاری نمی کند که مثلا قهرمان غربی به واسطه همین تکنولوژی ها برنده میدان زندگی شده است و در واقع جایی برای ارزش های اخلاقی و دینی وجود ندارد؟
دردمندانه تر اینکه ایرانسل معلوم نیست با کدام هدف تبلیغاتی با عناصر انگلیسی را مورد تاکید قرار میدهد؟ این اپراتور زرد !؟! در دو تبلیغ دادگاه ( که با فضایی کاملا انگلیسی ساخته شده) و رابینسون کروزوئه ( قهرمان ساختگی انگلیسی) ظاهراً علاقه عجیبی به دشمن ملت ایران یعنی بریتانیای کبیر! دارد!!
امید است مسئولین نظارتی بر این امر توجه بیشتری نمایند و با تبلیغاتی که به باورهای ملی و دینی کشور اثرات مخرب می گذارد اجازه جولان در عرصه رسانه های کشور را ندهند.