نقدی بر تبلیغات رسانه ها

راستیان سعی دارد تا نگاهی متفاوت به تبلیغات رسانه ها به خصوص صدا و سیما داشته باشد.

نقدی بر تبلیغات رسانه ها

راستیان سعی دارد تا نگاهی متفاوت به تبلیغات رسانه ها به خصوص صدا و سیما داشته باشد.

وبلاگ راستیان با هدف نقد تبلیغات رسانه ها تأسیس گردیده است و انشاء الله سعی
می نماید تا به طور تخصصی به نقدی موشکافانه در این زمینه بپردازد.

از همه دلسوزان درخواست می شود تا :
- با معرفی این وبلاگ به دیگران
- دادن سوژه های مرتبط
- و درج نظرات و انتقادات و پیشنهادات
ما را در این عرصه پر فراز و نشیب یاری نمایند.

به امید روزی که شاهد تبلیغات برای ظهور مردی باشیم که سر سلسله اصلی تبلیغات جهان باید باشد.

اللهم عجل الولیک الفرج

آخرین نظرات

رقابت اسطوره های غربی در تبلیغات

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۵ ب.ظ

هدف از تاکید بر اسطوره های غربی در تبلیغات تلویزیونی چیست؟


فرهنگ غرب از آنجا که در بازسازی هویت و باورهای ارزشی همیشه دچار مشکل بوده است سعی نموده تا از دیرباز نسبت به قهرمان پروری و قهرمان سازی در رسانه های خود به ملت خود بقبولاند که انسان غربی، انسانی برتر و قدرتمند می باشد و تنها راه نجات از گرفتاری های جهان گزینه ای است به نام انسان قهرمان غربی.

در گذشته قهرمانانی از جنس گلادیاتور و رابینسون کروزوئه و ... بر تیتر رسانه ها می نشستند و در امروز بت من، سوپرمن، اسپایدر من و ... .

اما با کمال تعجب مدتی است که در چند تبلیغ تلویزیونی شبه قهرمانانی مانند رابینسون کروزوئه و گلادیاتور (تبلیغ ایرانسل) و سوپر من (تبلیغ بانک سرمایه) جولان دهنده شده اند.

تبلیغ اسطوره های غربی


اسطوره های غربی

شاید در نگاه اول این موضوع مورد مهمی به نظر نیاید اما در کشور و فرهنگی که خود دارای هزاران نفر قهرمان ملی و دینی می باشد آیا استفاده از شبه قهرمانان دروغین فرهنگ غرب جفا به این فرهنگ و آب و خاک نیست؟

تأکید بر این مسئله آیا این باور را در ذهن مخاطب جای گذاری نمی کند که مثلا قهرمان غربی به واسطه همین تکنولوژی ها برنده میدان زندگی شده است و در واقع جایی برای ارزش های اخلاقی و دینی وجود ندارد؟

دردمندانه تر اینکه ایرانسل معلوم نیست با کدام هدف تبلیغاتی با عناصر انگلیسی را مورد تاکید قرار میدهد؟ این اپراتور زرد !؟! در دو تبلیغ دادگاه ( که با فضایی کاملا انگلیسی ساخته شده) و رابینسون کروزوئه ( قهرمان ساختگی انگلیسی) ظاهراً علاقه عجیبی به دشمن ملت ایران یعنی بریتانیای کبیر! دارد!!

امید است مسئولین نظارتی بر این امر توجه بیشتری نمایند و با تبلیغاتی که به باورهای ملی و دینی کشور اثرات مخرب می گذارد اجازه جولان در عرصه رسانه های کشور را ندهند.


نظرات  (۱)

اشکا کار از اینجاست که متاسفانه سیاست ها به سمتی نبوده است که قهرمانان ملی ما برجسته نشان داده شوند.

چه خوب چه بد اما ما چند برنامه تلوزیونی داریم که از کوروش و خشایارشا و رستم و سهراب و یا حتی در دوران معاصر تختی و  ... باشد ؟

انتقاد شما کاملا بجاست اما باید این انتقاد به زنجیره های قبل تر باشد . به سیاست گذارانی که قهرمانان ملی را نادیده میگیرند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی